Duizenden scans archief 1795-1811 online

Al geruime tijd zijn vrijwilligers van Gemeentearchief Veenendaal bezig met het scannen van archiefstukken. Sinds december 2023 staan de eerste scans online.

Sinds de aanschaf van een eigen boekscanner in december 2021 zijn vrijwilligers van het gemeentearchief aan de slag gegaan met het scannen van (veelal) oude en soms kwetsbare archiefstukken. Wekelijks dragen zij bij aan het digitaal beschikbaar kunnen stellen van deze scans.

Tot december 2023 was er nog geen goede mogelijkheid om de scans ook online te plaatsen. Nu is dat wel mogelijk en is de eerste serie scans (ca. 4500 bestanden) van het oudste gemeenlijk archief uit 1795-1811 digitaal vanuit huis te bekijken. (Klik daarbij op de beschrijvingen met een paperclipje om bij de scans te komen).

Onze doelstelling is om in 2024 zoveel mogelijk scans aan beschrijvingen te koppelen.